NOVINKA - CHAMPAGNE JEAN MARC CHARPENTIER

Jak komiks prodává víno

Přiměl by Vás komiks koupit si pořádně drahé víno? Můžete to zkusit. V Angličtině totiž začíná vycházet slavná série Kami no Shizuku - Drops of God (otrocky přeloženo Boží kapky).

Ve 44 dosud vydaných svazcích soupeří dva bratři o dědictví po svém otci. Tekuté dědictví, podotýkám. Zkažený bratr sommeliér proti sympatickému pivaři.

Podstatou soutěže je degustace ikonických vín. A tady se dostáváme k marketingové stránce věci. Čtenáři téhle ságy - a v roce 2014 jich v Asii bylo údajně těžko uvěřitelných 300 milionů - totiž zatoužili zmíněná vína ochutnat.

Poptávka po zmíněných vínech raketově stoupla stejně jako enoturismus do zmíněných lokalit. Chateau-Neuf-du-Pape, Cote d´Or, Chateau Palmer nebo Sauternes. Těmhle nadšencům samozřejmě vycházejí vstříc navázané online služby.

Za vším samozřejmě stojí byznys, ale tím si nenechme kazit zážitek. Opravdu se o tuhle záležitost nechci nijak otírat. Kdo ví - třeba se v 553. čísle dočteme o tom, jak sympatický bratr rozhodne souboj v ultimátní degustaci Blauensteinerových veltlínů nebo Reichardtových frankovek...drops-of-god-1